zondag 24 november 2013

Diep in de put.

Eeeii mensen.
Vandaag heb ik een heel speciaal artikel over pesten en daardoor jezelf haten.
Dat is natuurlijk helemaal NIET leuk ! En omdat dit TE vaak voorkomt ga ik jullie tips geven.
Ik vind het vreselijk voor mensen die worden gepest , en natuurlijk met hun zelf diep in de put zitten.
Ik ga dus die mensen die diep in de put zitten , helpen om uit de put te komen.
De mensen die denken , ik maak dit niet mee. Dat maakt niet uit. Ik vermeld ook tips voor mensen die bijvoorbeeld pesten of treiteren terwijl je het helemaal niet leuk vind. Veel mensen pesten doordat je dan bijvoorbeeld ''cool '' bent. Of dat je word gedwongen. Maar ook veel mensen pesten , dat komt doordat ze jaloers zijn of ze ergeren zich de HELE tijd aan diegene. Dat snap ik. Ik heb ook zoiets gedaan. Ik had echt de haat aan diegene en dus ging ik vervelende dingen zeggen. Ik zeg dit eerlijk en ik heb er soms spijt van. Maar soms dan kan ik er niks aandoen. Hoe raar het ook klinkt , soms dan floept het eruit en dan kan je niet meer terugspoelen. Het is ook best goed om 1 keer iets heel zieligs te zeggen want , als kind zijnde ontdek je van alles. Hierbij hoort dus ook lief zijn maar ook niet lief zijn. Als je bijvoorbeeld nog NOOIT iets lelijks hebt gezegd , dan ben je natuurlijk een schat van een mens. Maar dan zul je erg schrikken als er iets tegen je word gezegd waarbij jij je heel rot voelt. Dat is heel gewoon dat je jezelf heel rot voellt maar als je dit zelf wellis hebt gezegd , heb je daar meer '' ervaring '' mee. Maar zeg niet al te vaak lelijke dingen! Als je dat doet noemen we dat : Pesten . En pesten is NIET leuk. Ik ben zelf niet gepest , maar ik kan mezelf heel goed inleven in een gepest iemand. Ik ben de laatste tijd ook wel een beetje moeilijk met mezelf. Dus ik kan jullie uit ervaring tips geven.





Tips voor mensen die zichzelf niks meer waard vinden :
1. Denk GROEN     als je rood gaat denken voel je je heel erg rot. ( groen is bijvoorbeeld : Ik voel me sterk ! Ik kan er tegen aan! . Rood is : ik kan het niet. Niemand wilt me niet meer zien. )
2als Als
2. Neem een keertje een bad. Of zet geurkaarsen neer. Of neem even een frisse douche. Je kunt natuurlijk ook lekker een maskertje opdoen.
3. Om jezelf weer terug te '' winnen '' moet je je angsten aangaan. Praat er bijvoorbeeld over met de pester of wie dan ook. Maar overwin je angsten. Het lijkt moeilijk maar als je het eenmaal doet valt het reuze mee !.
4.  Ga mensen ontmoeten waarmee JIJ op kan schieten , bij vrienden kun je je hart opluchten en kunnen zij je helpen.


Tips voor mensen die pesten en het eigenlijk niet leuk vinden :

1. Leid jezelf af ! Ga bijvoorbeeld leuke vriendinnen / vrienden zoeken.
2. Ga met diegene die je pest praten en vertel waarom je dat doet.
3. Zoek een oplossing , bijvoorbeeld : als ik iets naars wil zeggen , tel even tot 10 en dan zucht je even.
4. Ben je boos ? En wil je die woede kwijt ? Ga dan bijvoorbeeld heel hard tegen je kussen slaan!.


Dit was mijn artikel over niet zo'n leuke dingen.
Ik hoop dat je er iets meekunt.
En ik denk altijd : Don't worry , Be happy ! :)
Of : Fake it , Till you make it ☻




Doeiiii -xx-


Geschreven door Indy







Geen opmerkingen:

Een reactie posten